Drepturile Pacientului internat


• Pacientii au dreptul la îngrijirea sanatatii la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârsta, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
• Pacientii au dreptul la adresabilitate libera la asistenta medicala, conform prevederilor legale.
• Pacientii au dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea celor care asigura serviciul de sanatate.
• Dreptul de a fi informati în legatura cu starea sanatatii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul si prognoza afectiunii.
• Informatiile trebuiesc comunicate pacientilor într-o maniera adecvata capacitatii lor de întelegere. Daca pacientul nu vorbeste limba oficiala, trebuie sa existe mijloace de traducere.
• Dreptul de a fi informat si de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activitati de cercetare/învatamânt care implica persoana sa;
• Dupa ce au fost informati asupra tratamentului pacientii au dreptul sa-l accepte sau sa-l refuze.
• Când pacientii sunt incapabili sa-si exprime vointa si este necesara interventia medicala de urgenta consitamântul poate fi presupus daca nu exista elemente exprimate anterior de pacient, care sa ateste refuzul consimtamântului.
• În cazul pacientilor fara discernamânt consimtamântul este exprimat în scris de apartinatorul sau reprezentantul legal.
• Pacientii au dreptul de a fi informati asupra facilitatilor de care dispune spitalul pentru asistenta personala, siguranta si confortul sau.
• Dreptul pacientului la intimitate si la confidentialitatea tuturor informatiilor legate de afectiunea sa.
• Pacientii cu indicatii speciale, au dreptul de a avea în apropiere si de a participa la îngrijirea lor, o ruda sau o persoana apropiata pe durata spitalizarii lor.
• Comisia de Etica urmareste respectarea drepturilor pacientilor în conformitate cu reglementarile în vigoare.
• Pacientii au dreptul de a li se examina si rezolva plângerile într-o maniera justa, eficienta, prompta si de a fi informati asupra rezultatului.

Oligatiile Pacientului internat


• Pacientii se vor prezenta la internare conform programarii, cu documentele necesare internarii: carte de identitate, card de asigurare, bilet de internare, alte documente specifice.
• Pacientii internati vor respecta indicatiile persoanei desemnate din biroul de internari pentru optimizarea fluxului in timpul spitalizarii.
• Pacientii internati vor efectua toate consulturile si indicatiile medicului curant.
• La plecarea din spital, vor preda reprezentantului biroului de internari/ externari foaia de prezentare.
• Este interzisa introducerea in institutie a bauturilor alcoolice si bagajelor voluminoase.
• Pacientii sunt datori sa respecte unitatea sanitara, personalul medical si de îngrijire precum si pe ceilalti pacienti.
• Respectarea ordinii si linistii, pastrarea curateniei în saloane, sala de mese, coridoare.

Copyright © 2016 Sanamed.